خبرهای داغ:
تیموری:

شهرهایی که دارای طرح محدوده بازآفرینی و فرسوده هستند آن را  تعیین تکلیف کنند

همدان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: شهرهایی که دارای طرح محدوده بازآفرینی و فرسوده هستند آن را  تعیین تکلیف کنند تا در ماده ۵ مصوب و ضوابط شهرسازانه را اعمال کنیم.
کد خبر: ۹۵۳۳۷۷۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرزاد تیموری در جلسه نشست با شهرداران و مدیران شهرستان تویسرکان از برگزاری کمیته فنی استان در این هفته در تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: هفته بعد کارگروه زیربنایی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام پرونده‌های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که قابلیت طرح در کمیسیون داشتند تا اسفند ماه ۱۴۰۱ تمام شده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ سیاستگذاری سه ماهه انجام شد و در پایان سه ماهه اول در خرداد ماه دبیرخانه اعلام کردند پرونده‌ای در کارگروه و در کمیسیون ماده ۵ نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان افزود: برنامه است در پایان شهریور ماه هم پرونده‌ها صفر شود، اگر پرونده‌ای دارید مستندات پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بازآفرینی فرصتی است که دولت و وزارت شهرسازی نگاه ویژه دارد، گفت: تسهیلات خوبی داده می‌شود، شهرهایی که دارای طرح محدوده بازآفرینی و فرسوده هستند آن را  تعیین تکلیف کنند تا در ماده ۵ مصوب و ضوابط شهرسازانه را اعمال کنیم.

تیموری قیر یارانه‌ای، تسهیلات استان و تسهیلات بانکی را از مزایای طرح بازآفرینی عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها اطلاعات خود را بهنگام و بروز کنند.

وی با اشاره به طرح بازآفرینی برای طرح‌های میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی باید برای پروژه‌های واقع در بافت تاریخی و اماکن میراثی و باستانی، تجاری و مختلف طرح ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به اینکه کاروانسرای شاه عباسی فرسفج در صورت استقبال به شهرداری برای بازارچه و سفره خانه تحویل می‌شود، گفت: در وزارت میراث فرهنگی نیز اصل این است وقتی در اماکن میراثی مردم تردد می‌کند، آن اماکن سالم می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در شهرک ولیعصر سرکان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تویسرکان به هر دو نفر یک قطعه زمین تحویل شود، گفت: هزینه فاضلاب  پروژه نیز از محل آماده سازی پرداخت می‌شود.

تیموری به بازگشایی راه شهدای سرکان اشاره کرد و گفت: برای مسیر کمربسته تا آریکان طرح گردشگری آورده و در کمیته فنی مطرح شود، در کمیسیون هم مساعدت می‌شود و همچنین طراحی شبکه فاضلاب شهر فرسفج انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن سیاست دولت است و نیاز اصلی مردم و محرومین جامعه هستند، گفت: باید نهایت مساعدت اتفاق بیفتد تا پروژه را پیش ببریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه در شهرستان سیاستگذاری‌ها تعریف شده است، گفت: آمار ثبت نامی در فرسفج در سامانه در زمینه  نهضت  ملی مسکن صفر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات